20 października 2014 roku goście z Turcji,
Hiszpanii i Rumunii – uczestnicy programu Comenius odwiedzili Szkołę Podstawową im. Jana Pawła
II w Pisarzowicach. W Sali WDK mieli okazję spotkać się z panem Burmistrzem Marianem
Trelą, kierownikiem ZOSiP – u panią Bożeną Sobocińską, przedstawicielami
lokalnych władz, dyrektorami gminnych szkół i, oczywiście, uczniami Szkoły,
którzy przygotowali bogaty program powitalny. Gości powitała pani Dyrektor
Lidia Dziubek oraz pan Burmistrz.
Najpierw najmłodsi – dzieci z klas pierwszych,
drugich oraz czwartych zaprezentowały tańce ludowe: krakowiaka, poloneza i
polkę. Opiekę nad nimi sprawowały panie: Barbara Więzik, Jolanta Gacek i Edyta
Tora.
Następnym punktem była przygotowana przez
panią Sandrę Słowik i Annę Mączkę prezentacja w języku angielskim. Każdemu
miesiącowi przyporządkowano charakterystyczne dla niego zwyczaje w Polsce.
Styczeń to czas noworocznej zabawy, dlatego tez Kuba Baron i Jola Jakóbowska
odtańczyli gorącą sambę, w lutym są ferie, marzec – kwiecień to czas
Wielkanocy, a więc goście mieli okazję zobaczyć polski, wielkanocny stół. 1, 2
i 3 maja to dni w Polsce szczególne, a 1 czerwca świętują dzieci. Dziewczyny i
chłopcy z klasy VIA przywitali tanecznie wakacje, czyli lipiec i sierpień.
Wrzesień to czas powrotu do szkoły, a w Polsce czas… wesel. W październiku
obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej, w listopadzie Święto Niepodległości, a
grudzień to, rzecz jasna, Boże Narodzenie. Tym razem zaprezentowano stół
wigilijny, a Maja Zamłyńska zaśpiewała kolędę Cicha Noc po angielsku.
W dalszej części spotkania głos zabrali
zagraniczni goście, którzy z kolei opowiedzieli o zwyczajach panujących w ich
krajach. Szczególnie efektowne były prezentacje tańców tureckich i
hiszpańskiego flamenco.
Następnie uczestnicy programu Comenius przekazali sobie pamiątkowe
upominki – lalki w strojach regionalnych. Po uroczystości w Sali WDK gości
zaproszono do zwiedzania szkoły. Szczególnym punktem była galeria prac
lokalnych twórców udostępniona przez pana Władysława Carbola.
No comments:
Post a Comment